Dział: Człowiek i środowisko
Temat lekcji: Różnorodność biologiczna
Cele lekcji:
- wymienisz poziomy różnorodności biologicznej,
- omówisz, wpływ klimatu na zmiany bioróżnorodności,
- wykażesz zmiany bioróżnorodności podczas sukcesji,
- omówisz skutki zmniejszania się różnorodności biologicznej.
📚 Dzisiaj pracujecie z podręcznikiem Nowej Ery
1. Zapoznaj się z treścią podręcznika i wykonaj do zeszytu notatkę:
1). Wyjaśnij czym jest różnorodność biologiczna i wymień jej poziomy.
2). Porównaj warunki kształtujące różnorodność biologiczną w różnych ekosystemach.
3). Porównaj różnorodność biologiczną pola uprawnego z łąką oraz lasu pierwotnego (np. w Białowieskim PN) z lasem nasadzanym przez człowieka (tzw. monokulturowego).
2.Wisła jest jedną z ostatnich naturalnych rzek w Europie. Od wielu lat trwa dyskusja czy należy uregulować ją tak aby była rzeką żeglowną oraz czy tworzyć na niej kolejne zbiorniki retencyjne. Zajmij głos w tej dyskusji. Obejrzyj film "Wisła - rzeka życia"
https://www.youtube.com/watch?v=1OkxJN_wg3U
Zastanów się, czy słuszne jest regulowanie rzek przez człowieka. Weź pod uwagę różne aspekty, takie jak; bioróżnorodność, powodzie, gospodarka itp. Znajdź po kilka argumentów za i przeciw. Dokonaj własnej oceny.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz