Dział: Poznajemy krajobraz najbliższej okolicy
Temat lekcji: Obszary i obiekty chronione
Cele lekcji:
- wymienisz i scharakteryzujesz wybrane formy ochrony przyrody (pomnik przyrody, rezerwat, park narodowy);
- wskażesz wybrane obszary i obiekty chronione w twoim otoczeniu lub w najbliższej okolicy;
- wymienisz zasady zachowania na terenach chronionych;
- uzasadnisz konieczność ochrony przyrody.
📚 Dzisiaj pracujecie z podręcznikiem Nowej Ery
1. Zapoznaj się z treścią podręcznika (str.155 - 158)
2. Wykonaj w zeszycie następujące ćwiczenie:
Połącz formę ochrony z definicją
Formy ochrony: rezerwat, park narodowy, park krajobrazowy, pomnik przyrody
Definicje:
-obszar powyżej 1000 ha chroniący cenny krajobraz - nie wolno tam wycinać drzew
-pojedynczy obiekt (skała, drzewo) o wielkich walorach
- mały obszar objęty ochroną ścisłą (nie wolno tam nic zmienić nawet zlikwidować powalonych drzew)
- duży obszar (powyżej 1000 ha) gdzie można gospodarować ale tak aby nie pogorszyć krajobrazu.
3. Przeanalizuj mapę parków narodowych. Zastanów się, który z nich jest najbliżej nas.
4. Znajdź w Internecie informacje o rezerwacie przyrody oraz pomniku przyrody znajdujących sie w naszej najbliższej okolicy
5. Obejrzyj film:
https://www.youtube.com/watch?v=5rJFs-Osdhk
5. Wykonaj projekt plakatu promującego właściwe zachowania na terenach chronionych.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz