wtorek, 12 maja 2020

klasa 4

Uwaga. Za tydzień (wtorek 19.05.) o godzinie 13.00 będziecie pisali sprawdzian - powtórzcie sobie wiadomości z działu "Poznajemy krajobraz najbliższej okolicy"

 Dział: Poznajemy krajobraz najbliższej okolicy
Temat lekcji: Obszary i obiekty chronione

 Cele lekcji:
- wymienisz i scharakteryzujesz wybrane formy ochrony przyrody (pomnik przyrody, rezerwat, park narodowy);
- wskażesz wybrane obszary i obiekty chronione w twoim otoczeniu lub w najbliższej okolicy;
- wymienisz zasady zachowania na terenach chronionych;
- uzasadnisz konieczność ochrony przyrody.

📚 Dzisiaj pracujecie z podręcznikiem Nowej Ery

 1. Zapoznaj się z treścią podręcznika (str.155 - 158)
2. Wykonaj w zeszycie następujące ćwiczenie: 
Połącz formę ochrony z definicją 
Formy ochrony:  rezerwat,  park narodowy,  park krajobrazowy, pomnik przyrody
Definicje:
 -obszar powyżej 1000 ha chroniący cenny krajobraz - nie wolno tam wycinać drzew  
-pojedynczy obiekt (skała, drzewo) o wielkich walorach
- mały obszar objęty ochroną ścisłą (nie wolno tam nic  zmienić nawet zlikwidować powalonych drzew)
 - duży obszar (powyżej 1000 ha) gdzie można gospodarować ale tak aby nie pogorszyć krajobrazu.
3. Przeanalizuj mapę parków narodowych. Zastanów się, który z nich jest najbliżej nas. 
4. Znajdź w Internecie informacje o rezerwacie przyrody oraz pomniku przyrody znajdujących sie w naszej najbliższej okolicy
5. Obejrzyj film:
https://www.youtube.com/watch?v=5rJFs-Osdhk
5. Wykonaj projekt plakatu promującego właściwe zachowania na terenach chronionych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz