Temat lekcji: Krajobrazy pustyni gorącej i pustyni lodowej.
Cela lekcji:
- wyjaśnisz znaczenie terminu pustynia;
- wskażesz na mapie świata obszar występowania pustyń gorących oraz pustyń lodowych
- wymienisz największe pustynie świata i wskażesz je na mapie;
- omówisz na podstawie klimatogramu cechy charakterystyczne klimatu pustyń gorących oraz cechy klimatu pustyń lodowych;
- omówisz świat roślin i zwierząt w strefie pustyń gorących oraz w strefie pustyń lodowych;
- rozpoznasz na ilustracjach charakterystyczne rośliny i zwierzęta pustyń gorących oraz pustyń lodowych;
- opiszesz życie mieszkańców oraz ich zajęcia w strefie pustyń gorących oraz w strefie pustyń lodowych;
- porównasz strefę pustyń gorących ze strefą pustyń lodowych na podstawie ilustracji i tabeli
📺 Obejrzyj filmy:
https://www.youtube.com/watch?v=6JWoV8k-5NI
https://www.youtube.com/watch?v=-5ZUeD6q7RM
📚Dziś pracujesz z różnymi źródłami ale korzystasz głównie z podręcznika i zeszytu ćwiczeń Nowej Ery
1. Zapoznaj się z materiałem w podręczniku str.127 - 135
2. Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń str. 76 - 79.
3. Wykonaj notatkę do zeszytu - arkusz znajduje się pod adresem:
https://drive.google.com/file/d/1DH7w4knRAQycG3HJhPub4G1YYh3piv7u/view?usp=sharing
1. Podkreśl kolorem niebieskim zdania opisujące pustynie lodowe a żółtym te które dotyczą pustyń gorących
Żyją tu wielbłąd, skorpion, lis fenek, skoczek pustynny.
Jedynymi
mieszkańcami są naukowcy w stacjach badawczych
Wyróżniamy piaszczyste, skaliste, żwirowe.
Występują tu bardzo duże amplitudy temperatur w ciągu doby
Występują tu dni i noce polarne oraz zorze
Znajdują się w strefie klimatów zwrotnikowych
Rozciąga się w obrębie koła podbiegunowego
Bardzo ubogi świat roślin reprezentuje min kolobant
antarktyczny
Rosną tu opuncje, kaktusy i agawy a w oazach palmy
Żyją tu Beduini – koczowniczy lud pasterski
Rozciąga się w obrębie koła podbiegunowego
Życie
koncentruje się w oazach gdzie występują wody podziemne.
2. Napisz pytania do krzyżówki
4. Poćwicz z Seterrą [ Seterra → Świat →Pustynie]
https://online.seterra.com/pl/vgp/3245
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz