środa, 13 maja 2020

klasa 5 - geografia

Dział: Krajobrazy świata
Temat lekcji Krajobrazy sawanny i stepu

Cele lekcji:
 - wyjaśnisz znaczenie terminów: sawanna, step, preria, pampa;
 - wskażesz na mapie świata obszary występowania sawann oraz stepów;
 - omówisz na podstawie klimatogramu cechy charakterystyczne klimatu strefy sawann oraz strefy stepów;
 - rozpoznasz na ilustracjach rośliny i zwierzęta typowe dla sawanny afrykańskiej;
 - rozpoznasz na ilustracjach rośliny i zwierzęta typowe dla stepów;
 - przedstawisz główne cechy i porównasz krajobrazy sawann i stepów na podstawie ilustracji i tabeli;
- opiszesz sposoby gospodarowania ludzi na obszarach trawiastych

📚 Dzisiaj pracujecie z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń Nowej Ery, obejrzyjcie też poniższe krótkie filmy:
📺https://www.youtube.com/watch?v=0EnMf1lLEqo
📺https://www.youtube.com/watch?v=-ZcVwyFvLxo

1. Przeczytaj informacje z podręcznika (str 120 - 126). Zwróć uwagę na tabelę, w której porównano step i  sawannę.
2, Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń str. 70 - 75
3. Wykonaj notatkę do zeszytu, w której umieścisz następujące informacje:
 - wyjaśnij co to jest sawanna, step, preria, pampa
- scharakteryzuj klimat, roślinność, zajęcia mieszkańców sawanny,
- wymień zwierzęta należące do tzw. Wielkiej Afrykańskiej Piątki,
-  scharakteryzuj klimat, roślinność, zajęcia mieszkańców stepów,
- wymień 5zwierząt występujących na stepach (a także prerii i pampie)

⏰Zadanie proszę przesłać na skrzynkę do 21 maja.

 Pozdrawiam 👋



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz