Dział: Krajobrazy świata
Temat lekcji Krajobrazy sawanny i stepu
Cele lekcji:
- wyjaśnisz znaczenie terminów: sawanna, step, preria, pampa;
- wskażesz na mapie świata obszary występowania sawann oraz stepów;
- omówisz na podstawie klimatogramu cechy charakterystyczne klimatu strefy sawann oraz strefy stepów;
- rozpoznasz na ilustracjach rośliny i zwierzęta typowe dla sawanny afrykańskiej;
- rozpoznasz na ilustracjach rośliny i zwierzęta typowe dla stepów;
- przedstawisz główne cechy i porównasz krajobrazy sawann i stepów na podstawie ilustracji i tabeli;
- opiszesz sposoby gospodarowania ludzi na obszarach trawiastych
📚 Dzisiaj pracujecie z podręcznikiem i zeszytem ćwiczeń Nowej Ery, obejrzyjcie też poniższe krótkie filmy:
📺https://www.youtube.com/watch?v=0EnMf1lLEqo
📺https://www.youtube.com/watch?v=-ZcVwyFvLxo
1. Przeczytaj informacje z podręcznika (str 120 - 126). Zwróć uwagę na tabelę, w której porównano step i sawannę.
2, Wykonaj ćwiczenia z zeszytu ćwiczeń str. 70 - 75
3. Wykonaj notatkę do zeszytu, w której umieścisz następujące informacje:
- wyjaśnij co to jest sawanna, step, preria, pampa
- scharakteryzuj klimat, roślinność, zajęcia mieszkańców sawanny,
- wymień zwierzęta należące do tzw. Wielkiej Afrykańskiej Piątki,
- scharakteryzuj klimat, roślinność, zajęcia mieszkańców stepów,
- wymień 5zwierząt występujących na stepach (a także prerii i pampie)
⏰Zadanie proszę przesłać na skrzynkę do 21 maja.
Pozdrawiam 👋
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz